Her er overordnet beskrevet praktiske informationer omkring forening.
Bestyrelsesmøder
Som udgangspunkt mødes bestyrelsen den første torsdag i hver måned. Undtagelsen vil være juli, hvor der er sommerferie og kun akutte henvendelser behandles. Derudover skubbes august-mødet en uge eller to.
Henvendelse til bestyrelsen
Al henvendelse til bestyrelsen skal foregå skriftligt via Probo. Du gør det ved i venstre side i menuen vælger “Beskeder”. Herefter skriver du i feltet TIL “Bestyrelsesmedlemmer”. Du vil herefter få skriftligt svar fra bestyrelsen efter førstkommende bestyrelsesmøde. Bestyrelsen frabeder sig mundtlige spørgsmål.
Brandalarmer - batteriskift
Bipper brandalarmerne for batteriskift, skal man scanne QR koden fra Rengøringsagenterne, hvor der vil fremgå en email, hvor man skrive til dem omkring brandalarmer der skal have skiftet batteri. HUSK opgangsnummer og etage.
Rengøring
Generel information omkring rengøringen kan ses ved at scanne QR koden fra Rengøringsagenterne. Dog bliver der vasket trapper hver mandag, hvorfor det er vigtigt at fjerne alt fra opgangen, så det hele kan blive vasket og støvsuget.
OBS! Det er vigtigt at den indvendige kælderdør er åben hver mandag, så Rengøringsagenterne kan tilgå stikkontakten i kælderen og støvsuge opgangen!
Ombygninger i lejlighederne
I henhold til gældende vedtægter skal man søge om tilladelse hos bestyrelsen i forhold til ombygninger. Det gøres ved at det beskrives så godt som muligt - det er ikke med arkitektoniske tegninger og begreber dog - via Probo. Herefter får man en skriftlig tilkendegivelse fra bestyrelsen og man skal ydermere henvende sig hos administrator i forhold til en “byggeforsikring” som man SKAL have ved en ombygning.
Støj
Husk at informere om støj! Det er enten ved fest eller ombygning. Det er altid go’ stil at hænge en seddel op i opgangen (eller flere). Tjek husorden for frister o.lign.
Klager
Ønsker man at klage over en anden beboer i henhold til gengældende vedtægter skal man rette henvendelse til administrator. Bestyrelsen behandler ikke direkte klagesager, men bliver taget med af administrator i forhold til hvordan der bør ageres i sagerne. Bestyrelsen udtaler sig ikke om verserende sager, men alene skriftligt. Bestyrelsen opfordrer dog til, at man har forsøgt sig med dialogens vej inden man klager!
Pumpealarmer
Der er opsat pumpealarmer i nr. 15, 19, 20, 21, 22, 24, 26, 28 og 30. Dette er til vores omfangsdræn og skulle de begynde at hyle og blinke (se billede), skal bestyrelsen kontaktes igennem rette kanaler. Om nødvendigt, kan man slå pumpealarmerne fra, hvis de bipper hele dagen - dette sker kun efter aftalte med bestyrelsen!
Foreningsstrøm i kældrene
Der er opsat stikkontakter (CEE og DK, se billede) i alle kældrene. Dette er foreningsstrøm og må IKKE benyttes uden forudgående aftale med bestyrelsen (primært ved ombygninger!). Det primære formål med dem er, at vi kan få støvsuget i vores opgange i stedet for at de bliver fejet.
Facebook gruppe
Der er oprettet en Facebook gruppe, hvor man kan stille spørgsmål ud i foreningen eller informere om ting. Den officielle platform er stadig ProBo for foreningen, men Facebook er nogen gange mere let-tilgængelig og ikke så “officiel”.
Redigeret 9. August 2024, Formanden